12 Jan
12Jan


ההיסטוריה של "עמק טליאני" מתחילה במאה ה-19, כאשר אחיו של הקיסר הרוסי, מיכאיל רומנוב, הורה לבנות מרתף יינות במתחם מרתף היין הישן של היינן אלכסנדר צ'בצ'וואדזה.


 1880 - יינן מבורדו, אנטואן מוסאנו הוזמן למרתף היין. מוסאנו שהה בג'ורג'יה 9 שנים והוא היה היינן הראשון שהתחיל להתנסות בתערובת של זני ענבים גרוזיניים וטכניקות ייצור יין אירופאיות, ולהיפך. הוא יזם את הגידול של זני ענבים צרפתיים רבים בג'ורג'יה.                                                

1893 - מזנים חדשים, ענבי קברנה-סוביניון שגדלו בעמק טליאני הוכיחו את עצמם כמוצלחים במיוחד. מוסאנו הכין יין חדש בשם "טלאני" ושלח את הבקבוק הראשון לקיסר. היה כתוב: "קברנה-סוביניון מעמק טליאני, 1893, אנטואן מוסאנו".  

                                               

1900 - היין זכה לשבחים רבים. כך, חלקת אדמה זעירה בקחטי התפרסמה על ידי "טלאני" ומוסאנו. במרתף היינות הישן של ציננדלי עדיין ניתן למצוא יין "טליאני" מבצירים שונים, לצד יינות וקוניאק צרפתי- גיאורגי נוספים.   

1997 -  כיום, אחוזותיו של אלכסנדר צ'בצ'וואדזה מחזיקות את הכרמים של עמק טליאני. ושומרות על מסורת מצוינות ומציעות יינות העשויים מזני ענבים עתיקים, בהתאם לטכניקות מסורתיות וגיאורגיות-אירופאיות כאחד.



היינות של עמק טיליאני

 Kindzmarauli 

קינדזמראולי, יין אדום חצי מתוק הקרוי על שם מקום מוצאו, עשוי מענבי ספראבי המעובדים במיקרו-זון קוורלי, על הסוללה השמאלית של אלאזני. היין מאופיין בצבע ארגמן עמוק, עם טעמי פטל שחור ודובדבנים בשלים.    

יין גיאורגי קינדס מראולי אדום חצי מתוק

 Akhasheni

אחשני הוא יין חצי מתוק הקרוי על שם מקום מוצאו. הוא עשוי מהענבים המעובדים על האדמה הטובה ביותר עבור ענבי ספראבי. היין מאופיין בצבע עז למדי ובטעמים מרשימים, כמו דובדבנים חמוצים מתוקים בשלים ופירות יער שחורים.                                            

יין גיאורגי אחאשני אדום חצי מתוק

Ojaleshi

יין החצי מתוק אוג'לשי עשוי ממיטב ענבי האוג'לשי המתורבתים בלצ'חומי, אזור אורבלי. היין מאופיין בצבע אודם עמוק ובטעמים עשירים של פרי אדום, עם נימות גרגרי יער אדומים עזים ומתוקים במיוחד.

יין גיאורגי אוג'לשי אדום חצי מתוק


Mukuzani

מוקוזני הוא אחד מהיינות האדומים הגאורגיים המפורסמים ביותר, הנקרא על שם מקום מוצאו. היין התיישן 9 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי באיכות הגבוהה ביותר. היין מאופיין בצבע אודם כהה ובשלות, עם שילוב של טעמי פירות שחורים ופירות יער.                                                

יין גיאורגי מוקאזאני

 Cabernet Saperavi

קברנה ספרבי עשוי מזני ענבים צרפתיים וגיאורגים. הוא התיישן בחביות עץ אלון במשך 12 חודשים. היין מאופיין בצבע אודם כהה, טעמי דובדבן, וניל ותבלינים וניחוחות קברנה סוביניון.                                              

יין גיאורגי קברנט ספיראבי

Tsinandali

ציננדלי הוא יין גאורגי המפורסם בעולם, הנקרא על שם מקום מוצאו. הוא עשוי מענבי רקציטלי וקחורי מצבנה האיכותיים ביותר המטופחים במיקרו-זון ציננדלי. היין מאופיין בצבע חציר בהיר, טעמי הדרים, פרחי בר.                                                

יין גיאורגי טסיננדאלי

Kisi Mtsvane

קיסי מצבנה עשוי מענבים טעימים במיוחד: קחורי מצבנה וקיסי. שני זנים ייחודיים אלו מעובדים בכרמי החברה באיקלטו. היין מאופיין בצבע חציר בהיר, ניחוח בלתי נשכח, קטיפתי, פרחי בר ופירות טרופיים מתוקים.                                                

יין גיאורגי קיסי מצוואנה

Tsolikouri

יין לבן עדין זה עשוי מענבים המעובדים במיקרוזון טווישי בלצ'חומי. היין מאופיין בצבע חציר בהיר וברק, חומציות גבוהה ומאוזנת וגוף קליל. ניחוחות ראשוניים כוללים תערובת מורכבת של הדרים (לימון צהוב) תפוח ירוק.