08 Sep
08Sep


מקורה של המילה ברנדי הוא בבמילה ההולדנית בראנאדא וין שפירושה "יין שרף". האגדה מספרת כי הברדני הראשון נוצר כאשר בעל ספינה זיקק יין בכדי שזה לא יתפוס מקום רב על הספינה, מתוך כוונה לדלל אותו כאשר יגיע היין ליעדו.

כדי להפיק ברנדי יש לזקק יין או מיץ ענבים מותסס, ולכן ניתן לייצר ברנדי כמעט בכל מקום בעולם. עם זאת, מקובל לראות את הברנדי המיוצר בצרפת, ובמיוחד ברנדי שנוצר במחוז קוניאק או במחוז ארמניאק בתור הברנדי האיכותי והמשובח ביותר.

ייצור ברנדי

את הברנדי מזקקים במזקקת נחושת, כך נוצר נוזל חסר צבע אותו מניחים להבשיל בתוך חביות עץ אלון למשך שנתיים לפחות. מכל עשר חביות יין ניתן להפיק חבית ברנדי אחת בלבד, מה שגורם למחירו של הברנדי להיות גבוה יחסית. אל הברנדי מוסיפים מים מזוקקים וקאראמל בכדי ליצור משקה אחיד בצבעו ובחוזקו.

יצרני הברנדי הידועים

קיימים יצרני ברנדי רבים, אך בין הידועים שבהם ניתן למצוא את הברנדי הצרפתי של קורוואזייה. סוגי ברנדי ידועים נוספים הם הנסי, מארטל והיין.

סימוני איכות של ברנדי

נהוג לסמן את איכותו של הברנדי בשתי דרכים עיקריות. כאשר הראשונה היא שיטת הכוכבים - בין כוכב אחד לחמישה כוכבים. מיותר לציין כי חמישה כוכבים היא האיכות הגבוהה ביותר בצורת סימון זו. עם זאת, שיטה זו נוצלה לרעה על ידי יצרני ברנדי נחות, ולכן היא בעייתית.

השיטה השניה היא שימוש בצירוף אותיות על מנת לציין את איכות הברנדי. האותיות אותן ניתן לציין על הבקבוק הן:

VVery - מאדOOld - עתיק
XExtra - אקסטרהSSuperior - מעולה
PPale - בהירFFine - עדין

דרך נוספת להצהיר על איכותו של ברנדי היא על ידי מתן שם מיוחד. שמות מפורסמין הם לדוגמא "קורוואזייה נפוליאון" או "מארטל קורדון בלה" שמחירם יקר להחריד, אך איכותם גבוהה.

אופן הגשת ברנדי

ברנדי טוב מוגש נקי, וזה יהיה מבחינת עלבון לברנדי להגישו מעורבב. את הברנדי יש להגיש בכוסיות בלון לברנדי. אם מעוניינים למהול את הברנדי במים, ג'ינג'ר אייל, סודה או לימונדה, אז כדאי לבחור בסוג ברנדי זול יותר.