כתר 2017 KETER יין אדום, קברנה סוביניון, מרלו, ישראל, 14.2% אלכוהול, כשר למהדרין. השם "כתר" מיוחס לשושלת המלוכה של דוד המלך. ממסך של 70% קברנה סוביניון ו- 30% מרלו. יין כתר הוא בעל צבע אדום עמוק, בעל ארומות של פירות אדומים ורעננים, גוף מלא, עשיר ומאוזן, עם סיומת ארוכה ומרשימה. היין אלגנטי ומבטא את הידע והניסיון של דוד סויסה והטרואר הישראלי הייחודי. היין יושן 14 חודשים בחביות מעץ אלון צרפתי. מתאים כמלווה למנות קלות, טאפסים וגבינות חצי קשות. מומלץ להגיש בטמפרטורה של 16-18 מעלות.


109 


תיאור מוצר


יקב אפוד EPHOD WINERY

יקב אפוד נוסד בשנת 2015 ע"י איש היין הוותיק והמוערך דוד סויסה. סויסה בעל ניסיון עשיר של שני עשורים בייצור יינות בדרגת "גרן קרו", ביקבים בעלי מוניטין עולמי בחבל בורדו, שבצרפת.

בשנת 2014 עלה דוד לישראל עם משפחתו ועם חזון לייצר יין ישראלי איכותי, תוך יישום שיטות הייצור המסורתיות שרכש במרוצת השנים בבורדו. כצעד ראשון החל דוד לחקור את אזורי גידול היין בישראל על מאפייניהם השונים והייחודיים. לאחר שמצא את האזורים, הכרמים, והאנשים המתאימים, הגשים את חזונו, והקים את יקב אפוד בו מיוצרים יינות המבטאים בצורה האופטימלית את אופיו, ניסיונו ואת הטרואר הישראלי הייחודי.

משמעות השם אפוד מתייחס לפריט הלבוש של הכהן הגדול  "וְעָשׂוּ אֶת הָאֵפֹד זָהָב תְּכֵלֶת וְאַרְגָּמָן תּוֹלַעַת שָׁנִי וְשֵׁשׁ מָשְׁזָר מַעֲשֵׂה חֹשֵׁב" (ספר שמות, פרק כ"ח, פסוק ו').

יקב אפוד מייצר כ- 40,000 בקבוקים בשנה של יינות איכות, בדרגת הכשרות המחמירה ביותר.

ארץ ייצור
ישראל
נפח
750 מ"ל
אחוז אלכוהול
14.2%
סוג יין
קברנה מרלו