"וויסקי ניקה מהחבית" (Nikka whisky from the barre) - הוא שמו המלא של הוויסקי היפני עטור הפרסים הזה. זוהי מהדורה של בלנדד וויסקי מחברת ניקה אשר מגיעה בבקבוק חצי ליטר אלגנטי ויפהפה, ובאחוז אלכוהול מרשים מאוד של 51.4%! לא מדובר בחוזק חבית אלא פשוט בבחירה של החברה לבקבק את הוויסקי בחוזק גבוה. ניקה מהחבית מכיל וויסקי סינגל מאלט ממזקקות יואיצ'י ומיאגיקיו וגריין וויסקי כמובן. הוא אמנם אינו נושא הצהרת גיל, אך חלק מהבלנד כולל וויסקי מבוגר. יש כאן מגוון של חביות אקס-בורבון ואקס-שרי בגדלים שונים (גם חביות הוגסהד), ועל מנת ליצור בלנד אחיד מתבצע תהליך חיתון של כל המרכיבים בחביות למשך מספר חודשים טרם הביקבוק.


300 


תיאור מוצר


מדובר בוויסקי מאוד אקספרסיבי. האף שלו עשיר ומיד יוצאים החוצה ניחוחות שבעיקר קשורים לחביות השרי שבבלנד עם פירות יער טריים ומשהו תפוזי ומאוד מרוכז. כמה דקות בכוס מאפשרות לריחות נוספים לצאת – שוקולד, והוניל והקוקוס הקלאסיים של חביות אקס-בורבון. בפה הוא ממש מתפוצץ וניחן בגוף מלא כיאה לאחוז האלכוהול הגבוה בו הוא מגיע. כאן דווקא חביות האקס-בורבון באות לידי ביטוי עם וניל וקרמל, דבש וטעמי קלייה. הסיומת ארוכה מאוד וחמה.
זהו וויסקי חורף מובהק, שצריך כמה דקות טובות בכוס להירגע ויכול גם לקבל תוספת של כמה טיפות מים שימתנו אותו. הבקבוק נוטף סטייל יפני של פשטות ושלמות, בהחלט מתנה יפה לכל חובב וויסקי.

ארץ ייצור
יפן
נפח
500 מ"ל
אחוז אלכוהול
51.40%
סוג וויסקי
בלנדד
סגנון
פירותי ווניל