לוך לומונד 18 שנה הוא סינגל מאלט אשר מתיישן בחביות אקס-בורבון בלבד, אשר נבחרו בקפידה על ידי מי שהיה המאסטר קופר של המזקקה כאשר הוא זוקק בתחילת המילניום, טומי וולאס. מהדורה זו שהושקה ב-2020 מגיעה ב-46% אלכוהול וללא צ'יל פילטריישן.


330 449-26.5%


תיאור מוצר


מזקקת לוך לומונד מסוגלת לייצר מספר סוגים של סינגל מאלט עם אופי שונה ובדרגות עישון שונות, זאת הודות למספר סוגים של דודי זיקוק. מתוך 11 הדודים שלה שלושה הם עמודי זיקוק והם מיועדים לגריין וויסקי. מהשמונה הנותרים, רק שניים הם דודים קלאסיים והשאר דודי לומונד בעלי צוואר ישר. ההרכב של הסינגל מאלטים בוויסקי הזה הוא סוד, אך ניכר שיש כאן שילוב של שעורה מעושנת ולא מעושנת.
יש ללוך לומונד הזה מאפיינים של וויסקי צעיר ומבוגר במקביל. באף הוא מרגיש צעיר לרגע, עם תפוח רענן וקליפת אשכולית שמזכירים את מהדורת ה-14 שנה, אבל אחרי כמה דקות בכוס מגיעה מתיקות של דבש בשילוב עם עץ ישן. בחך הוא מלא ועגול, והחוויה שהוא נותן באף מתקבלת ביחד – שילוב של חדש וישן, תפוח ועץ, משהו שקצת מזכיר קופסת סיגרים. הסיומת עצית ואדמתית, מזכירה תה לאפסנג סושונג, טבק ועשן קל. זה וויסקי שמתיישן בכוס – הוא בן 15 באף, בן 18 בחלל הפה ובן 24 בסיומת. חוויה מעניינת שצריך חך מפותח כדי להבין באמת – לא וויסקי למתחילים.

ארץ ייצור
סקוטלנד
נפח
700 מ"ל
סוג וויסקי
סינגל מאלט
יישון
18 שנים
אחוז אלכוהול
46%