וודקה זוברובקה - הוודקה יוצרה לראשונה עוד במאה ה-16 בפולין, בתקופה שבה איכות האלכוהול הייתה ירודה, ועל מנת להסתיר את טעמי הלוואי הלא נעימים, היה נהוג להוסיף תוספי טעם לוודקה.כיום, עם פריחתן של הוודקות בטעמים, זוכה זוברובקה להצלחה גדולה ברחבי העולם, בעיקר בקרב מביני דבר היודעים להעריך וודקה איכותית. ארץ ייצור: פוילן | אחוז אלכוהול: 40%


110 125-12%


תיאור מוצר



זוברובקה מיוצרת ע"י קונצרן הענק הפולני Polmos.
הוודקה מיוצרת ע"י האלכוהול הטהור ביותר המתקבל בתהליך זיקוק כפול. לאחר מכן מתבצע התהליך שמייחד את זוברובקה מכל שאר הוודקות בעולם, עשב התאו מושהה (חליטה) ביחד עם הוודקה למספר ימים לקבלת הטעם הרצוי. עם סיום התהליך, מתבצע סינון ולכל בקבוק מוכנס, באופן ידני, גבעול עשב תאו מקורי.
עובדות חשובות: עשב התאו הוא סוג של עשב בר נדיר, הגדל באופן פראי בקרחות יערות העד במזרח פולין. כל שנה, באמצע הקיץ וביום הכי חם בשנה, נקטף העשב כאשר הוא בשיא פריחתו ונלקח למפעלי הייצור של זוברובקה. רק ע"י אותו עשב מתוק ניתן להגיע לתוצאות הרצויות, בדומה לסקוטש וויסקי הניתן לייצור רק בסקוטלנד, זוברובקה ניתן לייצר רק בפולין. עשב זה חביב מאוד על התאו, המופיע על גבי תוויות הוודקה והגדל באזורים אלו. בשמו המקצועי נקרא העשב Hierochloe Odorata – עשב בעל ריח מתוק (בלטינית), עשב וניל, Sweetgrass.בפי הפולנים מכונה העשב – זוברובקה ומכאן שמה של הוודקה.עד היום ישנם פולנים המאמינים כי למשקה תכונות מרפא ושהוא מעניק לשותה ממנו את החוזק של התאו.